Friday, February 24, 2006

onca isim var gene oturdum iki satir yazittiriyom ...nemi yazicam ..aslinda kucuk bi konu
diyordum ki bizim su "sagci yada muhafazakar" dedigimiz cevrede insanlar ozellikle erkekler nasil oluyorda bu kadar pohpolaniyo ..sanki bilmiyoruz onlarin ne oldugunu simdi isim vermek istemiyorum icinizde epey taniyan cikabilir ama ipucu versem ona da bisey diyen olmasin artik
misal radyoda biri var gece milleti yurutuyorum ufkunu aciyorum havasinda .bir digeri var bi gaztede kultur sanat yonetmeni sorsan aski sevdayi kimseye birakmaz ""yakinen tanirim kendisini ayni masada yemek yemisligimiz vardir ..biri var is yaptim sanir kendini ona da siirin seyhi ,cocuklar onun muridi filan diyolar ..bu adaminda ismet ozelin bi soylesisinde ney uflemeye calisti diye yuhalandigini bilirim bende aralarindaydim gerci sonra hanimi ile can ciger olduk o ayri mesele ...komik ya butun bunlar ..
kendilerini 3-5 insan taniyinca adam olduk saniyolar ...
beyler ayaklarimizi yere saglam basalim ..basimiz acikta dolasmayalim ...

Thursday, February 23, 2006

olmaya devlet cihanda bir nefe sihhat gibi


minicik bedenlere yuklenmis yuk nasilda agirdir...allah kullarina tasiyamayacagi yuku yuklemezmis ..bu yavrular tasiyor allahin izni ile ama bizlere dusen nimetleri dusunup sukr etmeyi hatirlamak acziyetimizi bilmek ....
flickr da ask i beka nin pediatride cektigi resimlere baktim icim bi tuhaf oldu yazmak istedim ...bir sitemim var annelere cunku...
kendim henuz anne degilim ...ama evlat sahibi olmus arkadaslarim var..onlarda gordugum bazi davranislar beni hakkaten uzuyo..bisey de diyemiyorum senin de olsun sende farkli davranmayacaksin diyenler de olmadi degil ...ama dusunuyorum da annem bize hic bir zaman "sizi geberticem .bak oldurucem seni "gibi cirkin sozler sarfetmedi ....
zamane anneleri ne hikmetse dillerinden dusurmuyolar bu turden cumleleri ...dua hukmune gecer diye dusunmuyolar herhalde ...oysa cocuk bir mucizedir ...berekettir, nesedir....elbette sikintilari olucak ama emanet onlar bizlere ..ki bize emaneti vereni bilince cok daha ozenli olmak lazim degilmi....
bir yanda saglikli saglam cocuklarini kendileri sikintiya girmesin isteyen anneler beddua ile bastan asagi yikarken
diger yanda hasta yavrulari icin sabahlara kadar gozyaslari ile dua eden anneler
bu ikisinin arasi yokmu ?evlatlarimizi sevmek kollamak icin ..onlar icin dua etmek icin hasta olmalarimi gerek ..?kiymetini anlamak icin illa nimetin alinmasimi gerek..?
insan icin akil en buyuk nimettir ..hayirli evlatta oyledir ..zahmetsiz rahmet olmaz ...dermansizda dert ...

Wednesday, February 22, 2006

askere gidecek geri gelecek


bu konuyu eslem` den caldim :-P gundem de ki konulardan biri herhalde askerlik.. bizde sulale olarak bi temsilimizi manisa kiragaca yolcu ettik dun gece ...allah yardimcisi olsun genc kardesimizin ondan evvel de ayni yere iki amca oglunu yolladik cocuklar eve donduklerinde 6 ayda zor kendilerine geldiler ..egitimleri ve sartlari bir hayli zordu..
efendim dun bir ara bu askerimizin kardesleri online oldular hemen video goruntusu baslatmak istediler msn de .bende ay cok da daginik perisan gorunuyorum dusunceleri ile accept dedim ..aaaa oda ne bizim koca macirlar :-D hepsi orda annem en onde ...bana el salliyolar cok sasridim saskinligimi uzerimden atinca sevindim aglamakli oldum ...duygulandim dedim genc jenerasyonumuzdan bi guzel dediki
-sana kina gecesi yapmiyoruz burda asker ugurluyoruz dedi
bende
-iyi ya kizi kocaya oglani vatana hizmete gondermiyormuyuz ne fark var dedim
bizim koca macirlarin hepsinin kafalar dogrularcasina yukari asagi sallandi :-)
hakikatte oyle degilmi kina gecesi yapariz niye kiz kocasina oglan vatana kurban olsun diye ...
allah tum askerlere ve asker yolu gozleyenlere sabir versin ...

lutfen yazimin rengine de dikkat edelim askeri yesil sectim bugun :-)ha bu arada sizlerde nasildir bilmem ama bizde cumbur cemaat gidilir asker ugurlamaya hongur hongur aglanir ...haci ugurlamak ve karsilamakta oyledir ..benim macirlar diyoki dun -seni karsilamaya gelicez havaalanina ...dedim -ben ne askerim ne haci her sene gelicekseniz gelin yok gelmiycekseniz hic alistirmayin dedim ...:-p

RECO SIMDI ASKER

Tuesday, February 21, 2006

blogtime ...niyetim desarj olmak ...fazla uzun tutmaya niyetim yok kisa olsun oz olsun...az olsun guzel olsun ...gec olsun guc olmasin....

Monday, February 20, 2006

yanliz ya da yalniz


hangisi dogrudur hep karistiririm ..ama o duyguyu cok iyi bilirim ..bildim ve hic sevmedim ...

su counter i da koydum ki benden baska beni ziyaret eden varmi diye anlasilan yok burda bile bi basimayim kendim yazip kendim okuyorum :-(

Sunday, February 19, 2006

uykusuz her gece

benim uykum yok online da da bi allahin kulu yok :-(
ufffffff yaaaaaaaaaaaa

Saturday, February 18, 2006

pek yakinda turkiye ye yolculugum var ...epey de hasretlendim zamani gelmisti ...beni endiselendiren es dost akrabanin merakli sorulari ...ama canim bendeki buyuk basari hani koskoca bir yil amerikada kal da iki kelime ingilizce bile ogreneme ...hakkaten zordur herhalde boyle bisi ..ama ben basardim ...ogrenemedim ...dil yetenek isi diyorlar ...ben zekamdan suphe eder oldum...ooofffof
yeteneksizligimi tescilettirdim geliyorum hisim akraba ..lutfen verilen sozlerin arkasinda duralim ..arazi olmayalim ...sayili gunlerim cabuk gecer ....daha carsamba pazarina ,mahmutbey e ,kapali carsiya ,sark hana gidip bilimum cesitli bolgelerdeki esnafi ziyaret edicem ....hehehehh

Thursday, February 16, 2006

ahlak dersi


Talep san degildir .Razi ol ,san da senin ,namda senin .Varligini bilinmezlik topragina gom.Gomulmeyen sey nabit olmaz.Dunya suretlerinin bulastigi ayna nasil parlar?Huzura girmeden once tovbe sularinda yikan.Kader teneffus ettigin her nefeste seninle.Esyadan esyaya seyahat edip durma.Kendine uzaktan bakmayi ogren.Bir dolap beygirine benziyorsun.Oyle ahmak,oyle huzun verici.Hicret ve niyetin kimin iicn?Bir gece yarisinda uyandiginda yatagindan kalk,soyle yildizlara bak DUSUN!...Madem ki icinde bulundugun yer ,konustugun kimse sana feyz vermiyor ,terke mani olan ne ?Olume aglama.Kalbe bak .Hata ve isyan ile pisman ,ibadet ve taat ile nesveli degilsen zaten olusun .Nefsin karanlik ordulari fevc fevc akiyor..Zaman ve mekani dolduran et kokusu .Metin ol,vaadedilen biseyin vuku bulmamasi seni supheye sevketmesin .Basiretine guven.Dunya nimeti icin zaaf haline dusersin...Ona dogru kosma ..Sukur ipi elinde ya.Her meseleye cevap veren,her gordugunu kucaklayan,her bildigini anlatan bir kimse mi gordun;derhal ondan uzaklas .
Marifetin mukabili inkar ,ilmin mukabili cehalettir .Melal icindesin .Yoksul oldugunu dusunuyorsun ..Ne ki senden alinmistir, o senin hayrinadir..Icindeki yoksullugu hissediyormusun?Iste senin icin en hayirli vakit..Unutma !ihtiyac mutemadidir..Sozde hikmet coktur.Birincisi kimden geliyorsa onun kalbinin kisvesini tasir.Ne ki nefsine agir geliyor ,onu yap..Kaldirdigin agirlik miktarinca sana ferah erecektir ..Kederle dolusun ,merak ve endise icindesin ..Demekki hakikati goremiyorsun..Karamsarligin kaynagi isiktan uzak durmaktir.
Bidayeti parlak olanin nihayetide parlaktir.
Gonul eri garib olmaz ..

(ATAULLAH ISKENDERI-OI-1309)

cig bogrek

bugun genisss mutfagimin hakkini verebilmek icin cig bogrek yaptim ...cok ta kolamis meger lezzetli de ..tarifi veren arkadas uyarisini da yapmayi ihmal etmedi ..yap ve ye ama sakin unutma her yedigin lop lop et olup pit pit da yag olacaktir :-p dedi ...
ama yaparken yine icimde bi burukluk olusmadi degil ...keskem dedim sevdiklerim suracikta olsaydi da sicak sicak ikram edebilseydim her yiyen eline saglik deseydi ...her yapilani biz bitirmek zorunda kalmasaydik ...
bugun birde anacigimla konustum bir haftadir int de online degillerdi merak ettim yapistim telefona yaklasik 40 rakamdan sonra telefon caldi da konustuk ...meger pclerine virus girmis...
annem napiyosun kizim etrafinda kimse varmi gorustugun diye soruyo ...bende yok anacigim diyorum ...butun gun pc basinda bekliyorum biri online olsa da iki satir yazissak diye...icim gene burkuldu
ama yine de buna da sukur iyiki varsin internet ..istanbuldayken siklikla gorusmedigim akadaslarimla ,akrabalarimla nerdeyse hergun gorusuyorum ....gonul ister yuz yuze konusmak ..ama bu bile mucize bence arada binlerce mil varken yani basindaymissin gibi fikir ve duygu alisverisinde bulunuyoruz ...
int de sesli gorusebiliyorum ,goruntu sorun degil ..bide su yaptigim bogrek ,cogrek gibi seyleri de iletebilsem ne iyi olcak ..sismanlamaksa hep beraber sismanlayalim diiimi ama hehheheh
uykum da geldi zzzzzzzzzz iyisimi yatayim yarin belki erken kalkarim :-p

Tuesday, February 14, 2006

valentine`s day


bugun valentine`s day ..bugune kadar bugunun sevgililer gunu diye bilirdim ..tuketim amacli uydurulmus gun olduguna inanirdim ,hala da inancim degismedi ...

meger aziz valentine diye bi agbimiz varmis da onca eziyetler gormus ve bugun yani 14 subat 270 de oldurulmus...acikcasi bu bana tuhaf geldi ..onun oldugu gunu insanlar buyuk nese icinde hatta ki ask icinde geciriyor...halbuki bu agbimiz tanrisina inanci butun bi agbimiz herseyi verenin tanri oldugunu ve sinirsizca bikmadan tanridan iletmek gerektigini telkin etmis ,sevginin de kucuk kartlarla ve sevgi dolu mesajlarla iletilmisini ogutlemis.
ahh valentinus agbi devir cooook degisti ..insanlar sevgiyi para ile olcer oldu ...boyle bi gunde kuru kuru kart verenin suratina tukururler....
netce itibari ile bigun iste teknol dunyasinda insanlari oncesiyle ve sonrasiyla oyalayabilen biguncagiz...
madem benim blogum kendi gunum nasil gecti onu da yazabilirm ...efendim bugun artik benim icin basit bi valentines day olmaktan cikti otesine gecti ...niye mi? senelerdir istedigim bisiklete sahip oldum ...hayat arkadasim ,obur yanim bana hediye almis hemide sifir hic kullanilmamis ....cok mutluyum cocuklar gibi senim ...ve amerika da gerceklesen ilk hayalim de bu ....olley be....

Thursday, February 09, 2006

hatalari ortmekte gece gibi ol...

kendimi oyle sanirdim ...tolerans sahibi oldugumu dusunurdum ...ama geride biraktigim iyi kotu iliskilerimden cikardigim sonuc galiba oyle degilmisim ...
zira oyle olsaydi bugun elimde kalan bitmis dostluklar ,arkadasliklar olmazdi ...kendi penceremden baktigimda, sagdugulu ozelestiri yaptigimda hatalarimi gorebiliyorum ..ama karsimdakiler bana karsi toleransli, hosgorulu olmadilar ...bitti onca birlikte gecen zaman paylasilan sevincler, dertler vs hic yasanmamiscasina uctu gitti ..artik ne kahvenin ne kolanin degil 40 yil 4 yil bile hatiri kalmiyo ...
hep sormusumdur kendime nerde hata yapiyorum diye ???/
ya ben insan olmayi beceremiyorum yada hep cig sut emmis insanlarla karsilasiyorum...
ooooooooof of of uzulmemek isten bile degil ...
buraya geldim ve bilemedim zamanda ve mekanda ebedi degisiklik yaptigimi ..zamanda degisiklik var evimden 7 saat geri yasiyorum kendi ulkemde evimde degilim ....aile gelenegimi devam ettirdim bende goctum ..
aile arkadas dost dusman hepsi ardimda kaldi ..geri dondugumde hic bisey ayni kalmamis olucak ..her ne kadar hersey biraktigin gibi densede kimse farkinda degil degistiginin degistirildiginin ...kaldiki siz hepiniz ayni bile kalsaniz sizi goren bu goz ayni degil ...bende degistim ...ne aciki bende kendimi kaybettim ....
ben cocuklugumu geri istiyorum ...o zaman boyle seyler yok tu ..mahalle arkadaslarim vardi ..kusersekte iki dk sonra solugu birbirimizin evinde alirdik ..kusluk,darginlik nedir bilmezdik ...kapi onunde yenen domates ekmek bizim en guzel pikniklerimizdi ...ha sahi ya bi gun ben cocukluk arkadasimla yaptiklarimi anlatayim ..o ayri bi yazi konusu hehhehehh
iste boyle ben hala o arkadasimla gorusuyorum da ondan sonrakilerle boylesi bi bagi kurmayi beceremedim ...ya ben cok seviyesiz bi insanim yada arkadas diye seviyesizleri sectim ....
yazinin baslikla pek alakasi yok gibi oldu ama demek isterdim ki ben hep hatalari gormezden gelmeye calistim hata yaptigimda ozur dilemesini de bildim ..ama deger verdigim insanlardan deger goremedim onlar benim hatami asikar ettiler cektiler gittiler ..allah gidislerini mubarek etsin ...dilerim allah tan bundan sonrasinda hayirli kimselerle karsilastirsin ..arkadas insani rezil de eder vezir de ...vezir olanlardan olalim ....
"her kim ki bu dunyada bi kimsenin ayibini orterse ,allah ta ahirette o kimsenin ayiplarini orter.."(hz.muhammed)

Wednesday, February 08, 2006

diger gunlerin aynindan bir gun daha

yeni bir gun ama dunun aynisi bir gun

bugun erken kalktim ..epeydir gec yatip gec kalkiyordum ...duzensiz bi hayat canimi daha bi sikiyo ...erken kalkmak hosuma gidiyor aslinda ama o kadar bosum ki zamani dolduramadigimdan uyuyorum ...baktim olmuyo iyisimi erken kalkayimda erken yatayim dedim (bu arada erken yatmak dedigim gene 12-1 oluyo)benim yattigim saatte burdakiler bilmem kacinci ruyalarini goruyolar ...
adamlar sistemi oyle kurmuslar ki calisicaksin kazandigini tuketiceksin elinde bisey kalmayacak yine caliscaksin yine harciyacaksin ...mecbursun calismaya ...bende kendimi mecbur hissediyorum calismak icin ..amerikada zaman gecmiyo ..
buranin turkiyeden farki ne diyeceksiniz ...acikcasi cok bi fark bulamadim ben ..turkiye de metropolik bi ulke burasi da ... insanlar cesit cesit burasi tr den daha yesillik bazi bolgeler degil tabi ...
bazen dusunuyorum da tr deyken ne yapardim diye ..o zaman zamani yetistiremiyordum ...tr deyken ve bekarken oldukca yogundum ve bu yogunluk beni mutlu ediyodu ...yeteneklerimi gec farketmistim ve onlari gelistirmeye calisiyodum altta ki ilk ve son karakalem calismam bunu yaptigim zaman ki keyfimi unutamiyorum ...ah ah ah

muzik kabiliyetim yoktu ama inat etmistim bi ney aldim ve ders almaya basladim bayagida iyi ilerliyordum ...ve klasik turk islam sanatlarindan olan cini yi iyi yapiyordum hatta o kadar iyi olmustum ki ogretmenligini yapicak kivama gelmistim ve yaptim da ogrenmek kadar ogretmekte cok keyifliydi ...ogrencilerimle gurur duyuyordum ..hepsi birbirinden farkli idi .. o farklilik ta birliktelik yakalamak oldukca zordu ..

arkadaslarim vardi onlarla bulusmak, istanbul` u dolasmak ayri keyifti ..akraba ziyaretlerimiz yeni jenerasyonlarla baglari kuvvetlendirmeye calisirdik ...zira gunumuz sorunlarindan biride akraba baglarinin zayiflamasi ....kardeslerim yani buyuklerim cunku ben son numarayim :-)

soyle bi baktim da yaziya kendimi pek bi ovmusum hehhehehe bu yazim da bi cesit neydim turunde olmus :-)ne olucagimi bilmiyorum henuz su anda bisey degilim:-( bu saydiklarimin hicbirini yapmiyorum ,baska bi yazimda da neler yaptigimi yazarim bunun kadar uzun surmeyecek endiseye gerek yok ...ne olacagim sorusu ise tam bi muamma GORELIM MEVLA NE EYLER NE EYLERSE GUZEL EYLER....

Tuesday, February 07, 2006

sardi beni bu is :-)

anlatilcak hem cok sey var hem hic bisey yok ...herkes herseyi biliyo ,kimse bi sey bilmiyo.

boyle dedim cunku insanlar yuzeyde farkli farkli gibi gorunsede ozunde ayni..ne zaman ki bi dostuna icini dokersin oda baslar ay bende oyle dusunuyorum oyle hissediyorum demeye ..o anda samimi gibi gelmez ama dogrudur aynidir ...
ne tuhafki bizler dertlerimizi sevinclerimizi bile oyle sahipleniriz ki bizde olan kimsede yok deriz...paylasmayiz ...ee peki nedir bu ? sinav ayni sadece sorularin yerleri degisik ve rakamlar farkli ...kim derslerini dinlemis aralarda egzersiz yapmissa iyi notu kapar ..hepsi bu ...
ama ben kendi adima diyebilirim ki benim iyi bi not alma olasiligim coook dusuk .derslerde aklim baska yerde ..sinavdan once panikliyorum cunku bisey bilmiyorum ...bilmemek icin tum hazirligimi yaptim ...peki kazancim ne
hic koca bi hic hata yaptim pismanim ben tekrar derslerimi dinlemek sinava hazirlanmak istiyorum ..MUMKUNMU? bu sefer soz hatami telafi edicem ....hayir mi ?son pismanlik fayda etmiyormu ?
oooooooo fffffffffff of of zaten yine aynisini yapardim ...

bi yerden baslamak lazim ....

blog nedir ?buraya kimler takilir ?takilanlar ne ummustur ne bulmustur?vs vs vs ...

diye devam eder bu sorular ...ikinci soruya cevap ben olabilirim henuz takilmaya baslamis bir kimse olarak ..eee efendim o ben oluyorum derim ...ucuncusu ise tam bi muamma ...yine kendime donup bakacak olursam burdan ne umuyorum ....sahip oldugum sinirsiz zamanimin bi kismini almasini umuyorum ...ne bulabilirim kismi ileri gelecekle alakali simdi den bisey demek olmaz ..bakalim ne olcak ..basim goge ercekmi ?

sanki bu bi cesit gunluk tutmak gibi ..ben yaziyorum isteyen okuyo ..ilgili yada ilgisiz ....
ben kucukken ufacikken ablalarimin gunluklerini okumaya bayilirdim ..cunku sakliyolardi ,gizliydi ...ha icinde cokmu onemli bilgiler vardi ?cogu zaman hayir ..ama olurda benim hakkimda bisey varsa o zaman degerdi gizlilik hakkini ihlal etmeye ...dusunuyorumda o keyif veriyodu cunku suctu ,gizliydi ,ozeldi ...

peki bu ne? aleni ,gizli bisey yok ,kendimle ilgili bi dusunceye de raslamiycam ,,kimse kimseyi tanimiyo ...eeee bunun neresi zevkli olaki ...amaan bide buna bakayim bu ne olaki dedim actim kendime de bi blok ...dedim ya zamanim coooook

Friday, February 24, 2006

onca isim var gene oturdum iki satir yazittiriyom ...nemi yazicam ..aslinda kucuk bi konu
diyordum ki bizim su "sagci yada muhafazakar" dedigimiz cevrede insanlar ozellikle erkekler nasil oluyorda bu kadar pohpolaniyo ..sanki bilmiyoruz onlarin ne oldugunu simdi isim vermek istemiyorum icinizde epey taniyan cikabilir ama ipucu versem ona da bisey diyen olmasin artik
misal radyoda biri var gece milleti yurutuyorum ufkunu aciyorum havasinda .bir digeri var bi gaztede kultur sanat yonetmeni sorsan aski sevdayi kimseye birakmaz ""yakinen tanirim kendisini ayni masada yemek yemisligimiz vardir ..biri var is yaptim sanir kendini ona da siirin seyhi ,cocuklar onun muridi filan diyolar ..bu adaminda ismet ozelin bi soylesisinde ney uflemeye calisti diye yuhalandigini bilirim bende aralarindaydim gerci sonra hanimi ile can ciger olduk o ayri mesele ...komik ya butun bunlar ..
kendilerini 3-5 insan taniyinca adam olduk saniyolar ...
beyler ayaklarimizi yere saglam basalim ..basimiz acikta dolasmayalim ...

Thursday, February 23, 2006

olmaya devlet cihanda bir nefe sihhat gibi


minicik bedenlere yuklenmis yuk nasilda agirdir...allah kullarina tasiyamayacagi yuku yuklemezmis ..bu yavrular tasiyor allahin izni ile ama bizlere dusen nimetleri dusunup sukr etmeyi hatirlamak acziyetimizi bilmek ....
flickr da ask i beka nin pediatride cektigi resimlere baktim icim bi tuhaf oldu yazmak istedim ...bir sitemim var annelere cunku...
kendim henuz anne degilim ...ama evlat sahibi olmus arkadaslarim var..onlarda gordugum bazi davranislar beni hakkaten uzuyo..bisey de diyemiyorum senin de olsun sende farkli davranmayacaksin diyenler de olmadi degil ...ama dusunuyorum da annem bize hic bir zaman "sizi geberticem .bak oldurucem seni "gibi cirkin sozler sarfetmedi ....
zamane anneleri ne hikmetse dillerinden dusurmuyolar bu turden cumleleri ...dua hukmune gecer diye dusunmuyolar herhalde ...oysa cocuk bir mucizedir ...berekettir, nesedir....elbette sikintilari olucak ama emanet onlar bizlere ..ki bize emaneti vereni bilince cok daha ozenli olmak lazim degilmi....
bir yanda saglikli saglam cocuklarini kendileri sikintiya girmesin isteyen anneler beddua ile bastan asagi yikarken
diger yanda hasta yavrulari icin sabahlara kadar gozyaslari ile dua eden anneler
bu ikisinin arasi yokmu ?evlatlarimizi sevmek kollamak icin ..onlar icin dua etmek icin hasta olmalarimi gerek ..?kiymetini anlamak icin illa nimetin alinmasimi gerek..?
insan icin akil en buyuk nimettir ..hayirli evlatta oyledir ..zahmetsiz rahmet olmaz ...dermansizda dert ...

Wednesday, February 22, 2006

askere gidecek geri gelecek


bu konuyu eslem` den caldim :-P gundem de ki konulardan biri herhalde askerlik.. bizde sulale olarak bi temsilimizi manisa kiragaca yolcu ettik dun gece ...allah yardimcisi olsun genc kardesimizin ondan evvel de ayni yere iki amca oglunu yolladik cocuklar eve donduklerinde 6 ayda zor kendilerine geldiler ..egitimleri ve sartlari bir hayli zordu..
efendim dun bir ara bu askerimizin kardesleri online oldular hemen video goruntusu baslatmak istediler msn de .bende ay cok da daginik perisan gorunuyorum dusunceleri ile accept dedim ..aaaa oda ne bizim koca macirlar :-D hepsi orda annem en onde ...bana el salliyolar cok sasridim saskinligimi uzerimden atinca sevindim aglamakli oldum ...duygulandim dedim genc jenerasyonumuzdan bi guzel dediki
-sana kina gecesi yapmiyoruz burda asker ugurluyoruz dedi
bende
-iyi ya kizi kocaya oglani vatana hizmete gondermiyormuyuz ne fark var dedim
bizim koca macirlarin hepsinin kafalar dogrularcasina yukari asagi sallandi :-)
hakikatte oyle degilmi kina gecesi yapariz niye kiz kocasina oglan vatana kurban olsun diye ...
allah tum askerlere ve asker yolu gozleyenlere sabir versin ...

lutfen yazimin rengine de dikkat edelim askeri yesil sectim bugun :-)ha bu arada sizlerde nasildir bilmem ama bizde cumbur cemaat gidilir asker ugurlamaya hongur hongur aglanir ...haci ugurlamak ve karsilamakta oyledir ..benim macirlar diyoki dun -seni karsilamaya gelicez havaalanina ...dedim -ben ne askerim ne haci her sene gelicekseniz gelin yok gelmiycekseniz hic alistirmayin dedim ...:-p

RECO SIMDI ASKER

Tuesday, February 21, 2006

blogtime ...niyetim desarj olmak ...fazla uzun tutmaya niyetim yok kisa olsun oz olsun...az olsun guzel olsun ...gec olsun guc olmasin....

Monday, February 20, 2006

yanliz ya da yalniz


hangisi dogrudur hep karistiririm ..ama o duyguyu cok iyi bilirim ..bildim ve hic sevmedim ...

su counter i da koydum ki benden baska beni ziyaret eden varmi diye anlasilan yok burda bile bi basimayim kendim yazip kendim okuyorum :-(

Sunday, February 19, 2006

Saturday, February 18, 2006

pek yakinda turkiye ye yolculugum var ...epey de hasretlendim zamani gelmisti ...beni endiselendiren es dost akrabanin merakli sorulari ...ama canim bendeki buyuk basari hani koskoca bir yil amerikada kal da iki kelime ingilizce bile ogreneme ...hakkaten zordur herhalde boyle bisi ..ama ben basardim ...ogrenemedim ...dil yetenek isi diyorlar ...ben zekamdan suphe eder oldum...ooofffof
yeteneksizligimi tescilettirdim geliyorum hisim akraba ..lutfen verilen sozlerin arkasinda duralim ..arazi olmayalim ...sayili gunlerim cabuk gecer ....daha carsamba pazarina ,mahmutbey e ,kapali carsiya ,sark hana gidip bilimum cesitli bolgelerdeki esnafi ziyaret edicem ....hehehehh

Thursday, February 16, 2006

ahlak dersi


Talep san degildir .Razi ol ,san da senin ,namda senin .Varligini bilinmezlik topragina gom.Gomulmeyen sey nabit olmaz.Dunya suretlerinin bulastigi ayna nasil parlar?Huzura girmeden once tovbe sularinda yikan.Kader teneffus ettigin her nefeste seninle.Esyadan esyaya seyahat edip durma.Kendine uzaktan bakmayi ogren.Bir dolap beygirine benziyorsun.Oyle ahmak,oyle huzun verici.Hicret ve niyetin kimin iicn?Bir gece yarisinda uyandiginda yatagindan kalk,soyle yildizlara bak DUSUN!...Madem ki icinde bulundugun yer ,konustugun kimse sana feyz vermiyor ,terke mani olan ne ?Olume aglama.Kalbe bak .Hata ve isyan ile pisman ,ibadet ve taat ile nesveli degilsen zaten olusun .Nefsin karanlik ordulari fevc fevc akiyor..Zaman ve mekani dolduran et kokusu .Metin ol,vaadedilen biseyin vuku bulmamasi seni supheye sevketmesin .Basiretine guven.Dunya nimeti icin zaaf haline dusersin...Ona dogru kosma ..Sukur ipi elinde ya.Her meseleye cevap veren,her gordugunu kucaklayan,her bildigini anlatan bir kimse mi gordun;derhal ondan uzaklas .
Marifetin mukabili inkar ,ilmin mukabili cehalettir .Melal icindesin .Yoksul oldugunu dusunuyorsun ..Ne ki senden alinmistir, o senin hayrinadir..Icindeki yoksullugu hissediyormusun?Iste senin icin en hayirli vakit..Unutma !ihtiyac mutemadidir..Sozde hikmet coktur.Birincisi kimden geliyorsa onun kalbinin kisvesini tasir.Ne ki nefsine agir geliyor ,onu yap..Kaldirdigin agirlik miktarinca sana ferah erecektir ..Kederle dolusun ,merak ve endise icindesin ..Demekki hakikati goremiyorsun..Karamsarligin kaynagi isiktan uzak durmaktir.
Bidayeti parlak olanin nihayetide parlaktir.
Gonul eri garib olmaz ..

(ATAULLAH ISKENDERI-OI-1309)

cig bogrek

bugun genisss mutfagimin hakkini verebilmek icin cig bogrek yaptim ...cok ta kolamis meger lezzetli de ..tarifi veren arkadas uyarisini da yapmayi ihmal etmedi ..yap ve ye ama sakin unutma her yedigin lop lop et olup pit pit da yag olacaktir :-p dedi ...
ama yaparken yine icimde bi burukluk olusmadi degil ...keskem dedim sevdiklerim suracikta olsaydi da sicak sicak ikram edebilseydim her yiyen eline saglik deseydi ...her yapilani biz bitirmek zorunda kalmasaydik ...
bugun birde anacigimla konustum bir haftadir int de online degillerdi merak ettim yapistim telefona yaklasik 40 rakamdan sonra telefon caldi da konustuk ...meger pclerine virus girmis...
annem napiyosun kizim etrafinda kimse varmi gorustugun diye soruyo ...bende yok anacigim diyorum ...butun gun pc basinda bekliyorum biri online olsa da iki satir yazissak diye...icim gene burkuldu
ama yine de buna da sukur iyiki varsin internet ..istanbuldayken siklikla gorusmedigim akadaslarimla ,akrabalarimla nerdeyse hergun gorusuyorum ....gonul ister yuz yuze konusmak ..ama bu bile mucize bence arada binlerce mil varken yani basindaymissin gibi fikir ve duygu alisverisinde bulunuyoruz ...
int de sesli gorusebiliyorum ,goruntu sorun degil ..bide su yaptigim bogrek ,cogrek gibi seyleri de iletebilsem ne iyi olcak ..sismanlamaksa hep beraber sismanlayalim diiimi ama hehheheh
uykum da geldi zzzzzzzzzz iyisimi yatayim yarin belki erken kalkarim :-p

Tuesday, February 14, 2006

valentine`s day


bugun valentine`s day ..bugune kadar bugunun sevgililer gunu diye bilirdim ..tuketim amacli uydurulmus gun olduguna inanirdim ,hala da inancim degismedi ...

meger aziz valentine diye bi agbimiz varmis da onca eziyetler gormus ve bugun yani 14 subat 270 de oldurulmus...acikcasi bu bana tuhaf geldi ..onun oldugu gunu insanlar buyuk nese icinde hatta ki ask icinde geciriyor...halbuki bu agbimiz tanrisina inanci butun bi agbimiz herseyi verenin tanri oldugunu ve sinirsizca bikmadan tanridan iletmek gerektigini telkin etmis ,sevginin de kucuk kartlarla ve sevgi dolu mesajlarla iletilmisini ogutlemis.
ahh valentinus agbi devir cooook degisti ..insanlar sevgiyi para ile olcer oldu ...boyle bi gunde kuru kuru kart verenin suratina tukururler....
netce itibari ile bigun iste teknol dunyasinda insanlari oncesiyle ve sonrasiyla oyalayabilen biguncagiz...
madem benim blogum kendi gunum nasil gecti onu da yazabilirm ...efendim bugun artik benim icin basit bi valentines day olmaktan cikti otesine gecti ...niye mi? senelerdir istedigim bisiklete sahip oldum ...hayat arkadasim ,obur yanim bana hediye almis hemide sifir hic kullanilmamis ....cok mutluyum cocuklar gibi senim ...ve amerika da gerceklesen ilk hayalim de bu ....olley be....

Thursday, February 09, 2006

hatalari ortmekte gece gibi ol...

kendimi oyle sanirdim ...tolerans sahibi oldugumu dusunurdum ...ama geride biraktigim iyi kotu iliskilerimden cikardigim sonuc galiba oyle degilmisim ...
zira oyle olsaydi bugun elimde kalan bitmis dostluklar ,arkadasliklar olmazdi ...kendi penceremden baktigimda, sagdugulu ozelestiri yaptigimda hatalarimi gorebiliyorum ..ama karsimdakiler bana karsi toleransli, hosgorulu olmadilar ...bitti onca birlikte gecen zaman paylasilan sevincler, dertler vs hic yasanmamiscasina uctu gitti ..artik ne kahvenin ne kolanin degil 40 yil 4 yil bile hatiri kalmiyo ...
hep sormusumdur kendime nerde hata yapiyorum diye ???/
ya ben insan olmayi beceremiyorum yada hep cig sut emmis insanlarla karsilasiyorum...
ooooooooof of of uzulmemek isten bile degil ...
buraya geldim ve bilemedim zamanda ve mekanda ebedi degisiklik yaptigimi ..zamanda degisiklik var evimden 7 saat geri yasiyorum kendi ulkemde evimde degilim ....aile gelenegimi devam ettirdim bende goctum ..
aile arkadas dost dusman hepsi ardimda kaldi ..geri dondugumde hic bisey ayni kalmamis olucak ..her ne kadar hersey biraktigin gibi densede kimse farkinda degil degistiginin degistirildiginin ...kaldiki siz hepiniz ayni bile kalsaniz sizi goren bu goz ayni degil ...bende degistim ...ne aciki bende kendimi kaybettim ....
ben cocuklugumu geri istiyorum ...o zaman boyle seyler yok tu ..mahalle arkadaslarim vardi ..kusersekte iki dk sonra solugu birbirimizin evinde alirdik ..kusluk,darginlik nedir bilmezdik ...kapi onunde yenen domates ekmek bizim en guzel pikniklerimizdi ...ha sahi ya bi gun ben cocukluk arkadasimla yaptiklarimi anlatayim ..o ayri bi yazi konusu hehhehehh
iste boyle ben hala o arkadasimla gorusuyorum da ondan sonrakilerle boylesi bi bagi kurmayi beceremedim ...ya ben cok seviyesiz bi insanim yada arkadas diye seviyesizleri sectim ....
yazinin baslikla pek alakasi yok gibi oldu ama demek isterdim ki ben hep hatalari gormezden gelmeye calistim hata yaptigimda ozur dilemesini de bildim ..ama deger verdigim insanlardan deger goremedim onlar benim hatami asikar ettiler cektiler gittiler ..allah gidislerini mubarek etsin ...dilerim allah tan bundan sonrasinda hayirli kimselerle karsilastirsin ..arkadas insani rezil de eder vezir de ...vezir olanlardan olalim ....
"her kim ki bu dunyada bi kimsenin ayibini orterse ,allah ta ahirette o kimsenin ayiplarini orter.."(hz.muhammed)

Wednesday, February 08, 2006

diger gunlerin aynindan bir gun daha

yeni bir gun ama dunun aynisi bir gun

bugun erken kalktim ..epeydir gec yatip gec kalkiyordum ...duzensiz bi hayat canimi daha bi sikiyo ...erken kalkmak hosuma gidiyor aslinda ama o kadar bosum ki zamani dolduramadigimdan uyuyorum ...baktim olmuyo iyisimi erken kalkayimda erken yatayim dedim (bu arada erken yatmak dedigim gene 12-1 oluyo)benim yattigim saatte burdakiler bilmem kacinci ruyalarini goruyolar ...
adamlar sistemi oyle kurmuslar ki calisicaksin kazandigini tuketiceksin elinde bisey kalmayacak yine caliscaksin yine harciyacaksin ...mecbursun calismaya ...bende kendimi mecbur hissediyorum calismak icin ..amerikada zaman gecmiyo ..
buranin turkiyeden farki ne diyeceksiniz ...acikcasi cok bi fark bulamadim ben ..turkiye de metropolik bi ulke burasi da ... insanlar cesit cesit burasi tr den daha yesillik bazi bolgeler degil tabi ...
bazen dusunuyorum da tr deyken ne yapardim diye ..o zaman zamani yetistiremiyordum ...tr deyken ve bekarken oldukca yogundum ve bu yogunluk beni mutlu ediyodu ...yeteneklerimi gec farketmistim ve onlari gelistirmeye calisiyodum altta ki ilk ve son karakalem calismam bunu yaptigim zaman ki keyfimi unutamiyorum ...ah ah ah

muzik kabiliyetim yoktu ama inat etmistim bi ney aldim ve ders almaya basladim bayagida iyi ilerliyordum ...ve klasik turk islam sanatlarindan olan cini yi iyi yapiyordum hatta o kadar iyi olmustum ki ogretmenligini yapicak kivama gelmistim ve yaptim da ogrenmek kadar ogretmekte cok keyifliydi ...ogrencilerimle gurur duyuyordum ..hepsi birbirinden farkli idi .. o farklilik ta birliktelik yakalamak oldukca zordu ..

arkadaslarim vardi onlarla bulusmak, istanbul` u dolasmak ayri keyifti ..akraba ziyaretlerimiz yeni jenerasyonlarla baglari kuvvetlendirmeye calisirdik ...zira gunumuz sorunlarindan biride akraba baglarinin zayiflamasi ....kardeslerim yani buyuklerim cunku ben son numarayim :-)

soyle bi baktim da yaziya kendimi pek bi ovmusum hehhehehe bu yazim da bi cesit neydim turunde olmus :-)ne olucagimi bilmiyorum henuz su anda bisey degilim:-( bu saydiklarimin hicbirini yapmiyorum ,baska bi yazimda da neler yaptigimi yazarim bunun kadar uzun surmeyecek endiseye gerek yok ...ne olacagim sorusu ise tam bi muamma GORELIM MEVLA NE EYLER NE EYLERSE GUZEL EYLER....

Tuesday, February 07, 2006

sardi beni bu is :-)

anlatilcak hem cok sey var hem hic bisey yok ...herkes herseyi biliyo ,kimse bi sey bilmiyo.

boyle dedim cunku insanlar yuzeyde farkli farkli gibi gorunsede ozunde ayni..ne zaman ki bi dostuna icini dokersin oda baslar ay bende oyle dusunuyorum oyle hissediyorum demeye ..o anda samimi gibi gelmez ama dogrudur aynidir ...
ne tuhafki bizler dertlerimizi sevinclerimizi bile oyle sahipleniriz ki bizde olan kimsede yok deriz...paylasmayiz ...ee peki nedir bu ? sinav ayni sadece sorularin yerleri degisik ve rakamlar farkli ...kim derslerini dinlemis aralarda egzersiz yapmissa iyi notu kapar ..hepsi bu ...
ama ben kendi adima diyebilirim ki benim iyi bi not alma olasiligim coook dusuk .derslerde aklim baska yerde ..sinavdan once panikliyorum cunku bisey bilmiyorum ...bilmemek icin tum hazirligimi yaptim ...peki kazancim ne
hic koca bi hic hata yaptim pismanim ben tekrar derslerimi dinlemek sinava hazirlanmak istiyorum ..MUMKUNMU? bu sefer soz hatami telafi edicem ....hayir mi ?son pismanlik fayda etmiyormu ?
oooooooo fffffffffff of of zaten yine aynisini yapardim ...

bi yerden baslamak lazim ....

blog nedir ?buraya kimler takilir ?takilanlar ne ummustur ne bulmustur?vs vs vs ...

diye devam eder bu sorular ...ikinci soruya cevap ben olabilirim henuz takilmaya baslamis bir kimse olarak ..eee efendim o ben oluyorum derim ...ucuncusu ise tam bi muamma ...yine kendime donup bakacak olursam burdan ne umuyorum ....sahip oldugum sinirsiz zamanimin bi kismini almasini umuyorum ...ne bulabilirim kismi ileri gelecekle alakali simdi den bisey demek olmaz ..bakalim ne olcak ..basim goge ercekmi ?

sanki bu bi cesit gunluk tutmak gibi ..ben yaziyorum isteyen okuyo ..ilgili yada ilgisiz ....
ben kucukken ufacikken ablalarimin gunluklerini okumaya bayilirdim ..cunku sakliyolardi ,gizliydi ...ha icinde cokmu onemli bilgiler vardi ?cogu zaman hayir ..ama olurda benim hakkimda bisey varsa o zaman degerdi gizlilik hakkini ihlal etmeye ...dusunuyorumda o keyif veriyodu cunku suctu ,gizliydi ,ozeldi ...

peki bu ne? aleni ,gizli bisey yok ,kendimle ilgili bi dusunceye de raslamiycam ,,kimse kimseyi tanimiyo ...eeee bunun neresi zevkli olaki ...amaan bide buna bakayim bu ne olaki dedim actim kendime de bi blok ...dedim ya zamanim coooook