Monday, October 08, 2012

Medine Vol. II

      Bayadir ugramadim buraya birde lafim yarim kaldi onun da verdigi bir ic rahatsizligi var ki sormayin.. Dedim artik otur bitir yarim kalan yazini unutmadan anilarini (siir gibi oldu :P )
     Ne diyordum ha!! evet Medine de kadir gecesi ile baslamali once ..
  Onceki yazimi okuyanlar bilir anneme bir hafta boyunca yiyecek tasidik ve dunyaaanin yolunu gittik geldik ve o arada rahatlikla milyonlarca insan gordugumu soyleyebilirim .. Genelde namaz cikislari olurdu yada namaz vakittine az bi vakit kalmistir.  Kadir gecesinde aksam namazindan sonra otele donmem hicte akillica degilmis .. Gerci ablam beni uyarmisti bak mescidden cikarsan giremezsin Medine halkida gelicek ve icerde adim atacak yer bulamiycaksin dedi .. Bende yok cnm abartma yaa giderim giderim dedim !!!!  Gittim de netekim. Yollar kalabalikti ve yogunluktan ve icerinin dolulugundan mescidin kapilari kapanmaya baslamisti .. Ben anneme bana yer tut dedim ya kapidaki gorevlilere ve iceri girmeye calistigim icin ustunden atlamak zorunda kaldigim ablalara benim icerde yerim var dedim .. cunku oyle oldugunu saniyorum ..
    Teravih namazlari ikiser rekatta bir selam verilerek kiliniyor ve her 20 dk bir 2 rekat bitiyor (yaklasik olarak ). Ben cemaat ayaktayken buldugum bosluklardan ilerledim diyebilmek cok isterdim lakin bosluk bulmak imkansizdi ve bazilari bilerek ve isteyerek yol vermeyi reddediyorlardi ama yolu da yarilamisken geri donemiyorum anneme de yemek goturmem gerek derken canimi disime kattim ve ilerlemeye ugrastim cok ama cok zorlandim ve ulastim (kitaplik 7A sanirim orasi gidenler bilir gidecek olanlarda gidince hatirlasin beni ;)  ne goreyim yer filan yok benim serili seccadede iki arap kadin namazda simdi napicam dedim kara kara cemaat secdeye gittiginde durmam icin bile yer yok o derece dolu.. seccademi odunc almis olan iki arap hatunun arasina kendimi zorlana soktum zayifta degilim ki :(
secdeye gidiyoruz zar zor herkes dunyasi ahireti icin dua ederken ben yana yakila allahim ne olur kavga cikmasin diye dua ediyorum o sekilde iki rekat kildik .. selam verdik ben hemen affan filan dedim annemi gosterdim bu seccade benim dedim fazla ses etmediler allahtan namaz bitince helallestik ve gittiler .. o kadar kalabalikti ki bazen nefes alamadigimi hissettim .. ama kadir gecesi duasi cok guzeldi de birde hepsini anlayabilseydim cat pat anlasamda cogunu anlamiyordum yanimdaki arap hatunlar hungur hungur agliyorlardi ben anlayamiyordum :( Allah yapilan tum dualari kabul etsin ins .
    Bayram namazina gelince .. Hani araplar bizden bir gun once bayram yapiyorlar ya bazen iste onu bu sene anladim nicin oyle oluyor .. Hatimle teravih kiliniyor ramazan boyunca ve 28. gece hatim bitiyor ki ertesi gunun arefe olma ihtimaline karsilik .. 29. gunde arefe gunuymus gibi geciriliyor taaki yatsi namazina kadar .. Yatsi namazinda insanlar heyecanla bekliyorlar yarin arefe mi bayram mi diye .. Egerki imam yatsidan sonra teravih icin tekbir getirecekmi getirmeyecek mi? 7 tane imam bu is gorevliymis onlar o gece gozyuzunu gozlemliyorlar ve haber veriyorlar. hasili kelam uzun bir bekleyis sonrasinda imam tekbir getirdi ve herkes bir gun daha ramazan diyerek sevindi ve namaza oyle dahil oldu. yani son ana kadar ramazan 29 mu 30 mu belli olmadigindan her sene bu sekilde oluyorlar ..
son aksam yani arefe gecesi yatsi namazindan sonra annem esyalarini topladi ve mescidden cikmak uzere hazirliklarini tamamladi ve ramazan son 10 gunu boyunca birlikte iftar yaptigimiz ablalar ve teyzelerle vedalasma vakti geldi .. herkes agladi bende dahil .. bazilari vardi ki hic bir birimizin dilini anlamiyorduk ama ben hastayim diye kendileri icin hazirladiklari zencefilli caylardan bana ikram ettiler sifa diyerek dualar ederek .. uzakta kaldigimda buraya gel yakinimizda ol diye isaret ettiler dagitilan ikramlaran eksik varmi diye defalarca sordular allah hepsinden razi olsun .. oyle iyi insanlarla karsilastik ki hep ne sukretsek azdir.  Misal annemin gecen yillardan beri tanidigin medinenin ileri gelenlerinden bir hanim vardi kardesi teravih namazlarini kildiran imammis meger kizinin kocasinin amcasi da medine munevver de muezzin cikti . Kizi simdi ezani okuyan amcamizdir deyince Waay arkadas dedim icimden insan icte ice kiskaniyor mu ne :P
  Neyse cok uzattik yatsidan sonra ciktik mescidden ve bayram namazi icin hazirlanmak icin ve mekkeye gitmek uzere hazirliklari tamamlamak icin otele donduk. o gece hic uyumadik. 3:30 gibi mescide geri donduk ve mescid yine doluydu ve medineliler cogunluktaydi . 10 gun boyunca ortalikta kosturan oynayan pasakli pis cocuklar yikanmis paklanmis suslenmis annelerinden cok cocuklara sasirdim ben :) bazi minik hanimlar abiye kiyafetler giymisler dekolteli filan hatta saclar yapilmis makyajli filan evet evet kiz cocuklari bunlar annelerini varin siz dusunun yada yok yok dusunmeyin :P
susluyduler iste canim bizde olanca pacozlugumuzla ordaydik ama temizdik elhamdulillah. hersey bir yana da Allah Resulunun huzurunda onunla birlikte bayrami karsilamak inanilmaz bir nimetmis meger Allah tekrar tekrar nasip eder ins geri kalan omrumuzde .. Bayramlastiktan sonra otelimize donduk kahvaltimizi yaptik ve Mekkeye dogru yola ciktik ...


                                                         bunun fiyati 1125 turk lirasi ...

Resimlerden cok anlasilmiyor ama bunlar hem isil isil parliyor hemde oldukca pahali ...

2 comments:

Mutfak dili said...

Rabbim kabul etsin canim benim..
Hepimize nasip olsun insallah..
Giyimler gercekten guzel bende burda fasli hanimlarin giyimini gordum cok guzel giyiniyorlar..
Severek okudum gonlune saglik canim..
Sevgiler..

nerminn said...

merhaba,yazınızı okurken gözyaşlarıma hakim olamadım. sanki kendim ayrılıyormuşuö gibi ağladım. Allah kabul etsin.

Monday, October 08, 2012

Medine Vol. II

      Bayadir ugramadim buraya birde lafim yarim kaldi onun da verdigi bir ic rahatsizligi var ki sormayin.. Dedim artik otur bitir yarim kalan yazini unutmadan anilarini (siir gibi oldu :P )
     Ne diyordum ha!! evet Medine de kadir gecesi ile baslamali once ..
  Onceki yazimi okuyanlar bilir anneme bir hafta boyunca yiyecek tasidik ve dunyaaanin yolunu gittik geldik ve o arada rahatlikla milyonlarca insan gordugumu soyleyebilirim .. Genelde namaz cikislari olurdu yada namaz vakittine az bi vakit kalmistir.  Kadir gecesinde aksam namazindan sonra otele donmem hicte akillica degilmis .. Gerci ablam beni uyarmisti bak mescidden cikarsan giremezsin Medine halkida gelicek ve icerde adim atacak yer bulamiycaksin dedi .. Bende yok cnm abartma yaa giderim giderim dedim !!!!  Gittim de netekim. Yollar kalabalikti ve yogunluktan ve icerinin dolulugundan mescidin kapilari kapanmaya baslamisti .. Ben anneme bana yer tut dedim ya kapidaki gorevlilere ve iceri girmeye calistigim icin ustunden atlamak zorunda kaldigim ablalara benim icerde yerim var dedim .. cunku oyle oldugunu saniyorum ..
    Teravih namazlari ikiser rekatta bir selam verilerek kiliniyor ve her 20 dk bir 2 rekat bitiyor (yaklasik olarak ). Ben cemaat ayaktayken buldugum bosluklardan ilerledim diyebilmek cok isterdim lakin bosluk bulmak imkansizdi ve bazilari bilerek ve isteyerek yol vermeyi reddediyorlardi ama yolu da yarilamisken geri donemiyorum anneme de yemek goturmem gerek derken canimi disime kattim ve ilerlemeye ugrastim cok ama cok zorlandim ve ulastim (kitaplik 7A sanirim orasi gidenler bilir gidecek olanlarda gidince hatirlasin beni ;)  ne goreyim yer filan yok benim serili seccadede iki arap kadin namazda simdi napicam dedim kara kara cemaat secdeye gittiginde durmam icin bile yer yok o derece dolu.. seccademi odunc almis olan iki arap hatunun arasina kendimi zorlana soktum zayifta degilim ki :(
secdeye gidiyoruz zar zor herkes dunyasi ahireti icin dua ederken ben yana yakila allahim ne olur kavga cikmasin diye dua ediyorum o sekilde iki rekat kildik .. selam verdik ben hemen affan filan dedim annemi gosterdim bu seccade benim dedim fazla ses etmediler allahtan namaz bitince helallestik ve gittiler .. o kadar kalabalikti ki bazen nefes alamadigimi hissettim .. ama kadir gecesi duasi cok guzeldi de birde hepsini anlayabilseydim cat pat anlasamda cogunu anlamiyordum yanimdaki arap hatunlar hungur hungur agliyorlardi ben anlayamiyordum :( Allah yapilan tum dualari kabul etsin ins .
    Bayram namazina gelince .. Hani araplar bizden bir gun once bayram yapiyorlar ya bazen iste onu bu sene anladim nicin oyle oluyor .. Hatimle teravih kiliniyor ramazan boyunca ve 28. gece hatim bitiyor ki ertesi gunun arefe olma ihtimaline karsilik .. 29. gunde arefe gunuymus gibi geciriliyor taaki yatsi namazina kadar .. Yatsi namazinda insanlar heyecanla bekliyorlar yarin arefe mi bayram mi diye .. Egerki imam yatsidan sonra teravih icin tekbir getirecekmi getirmeyecek mi? 7 tane imam bu is gorevliymis onlar o gece gozyuzunu gozlemliyorlar ve haber veriyorlar. hasili kelam uzun bir bekleyis sonrasinda imam tekbir getirdi ve herkes bir gun daha ramazan diyerek sevindi ve namaza oyle dahil oldu. yani son ana kadar ramazan 29 mu 30 mu belli olmadigindan her sene bu sekilde oluyorlar ..
son aksam yani arefe gecesi yatsi namazindan sonra annem esyalarini topladi ve mescidden cikmak uzere hazirliklarini tamamladi ve ramazan son 10 gunu boyunca birlikte iftar yaptigimiz ablalar ve teyzelerle vedalasma vakti geldi .. herkes agladi bende dahil .. bazilari vardi ki hic bir birimizin dilini anlamiyorduk ama ben hastayim diye kendileri icin hazirladiklari zencefilli caylardan bana ikram ettiler sifa diyerek dualar ederek .. uzakta kaldigimda buraya gel yakinimizda ol diye isaret ettiler dagitilan ikramlaran eksik varmi diye defalarca sordular allah hepsinden razi olsun .. oyle iyi insanlarla karsilastik ki hep ne sukretsek azdir.  Misal annemin gecen yillardan beri tanidigin medinenin ileri gelenlerinden bir hanim vardi kardesi teravih namazlarini kildiran imammis meger kizinin kocasinin amcasi da medine munevver de muezzin cikti . Kizi simdi ezani okuyan amcamizdir deyince Waay arkadas dedim icimden insan icte ice kiskaniyor mu ne :P
  Neyse cok uzattik yatsidan sonra ciktik mescidden ve bayram namazi icin hazirlanmak icin ve mekkeye gitmek uzere hazirliklari tamamlamak icin otele donduk. o gece hic uyumadik. 3:30 gibi mescide geri donduk ve mescid yine doluydu ve medineliler cogunluktaydi . 10 gun boyunca ortalikta kosturan oynayan pasakli pis cocuklar yikanmis paklanmis suslenmis annelerinden cok cocuklara sasirdim ben :) bazi minik hanimlar abiye kiyafetler giymisler dekolteli filan hatta saclar yapilmis makyajli filan evet evet kiz cocuklari bunlar annelerini varin siz dusunun yada yok yok dusunmeyin :P
susluyduler iste canim bizde olanca pacozlugumuzla ordaydik ama temizdik elhamdulillah. hersey bir yana da Allah Resulunun huzurunda onunla birlikte bayrami karsilamak inanilmaz bir nimetmis meger Allah tekrar tekrar nasip eder ins geri kalan omrumuzde .. Bayramlastiktan sonra otelimize donduk kahvaltimizi yaptik ve Mekkeye dogru yola ciktik ...


                                                         bunun fiyati 1125 turk lirasi ...

Resimlerden cok anlasilmiyor ama bunlar hem isil isil parliyor hemde oldukca pahali ...

2 comments:

Mutfak dili said...

Rabbim kabul etsin canim benim..
Hepimize nasip olsun insallah..
Giyimler gercekten guzel bende burda fasli hanimlarin giyimini gordum cok guzel giyiniyorlar..
Severek okudum gonlune saglik canim..
Sevgiler..

nerminn said...

merhaba,yazınızı okurken gözyaşlarıma hakim olamadım. sanki kendim ayrılıyormuşuö gibi ağladım. Allah kabul etsin.